Trivselspolitik (værdiregelsæt og antimobbestrategi)

Trivsel

Rude Skov Skoles trivselspolitik Læring og trivsel for alle
– sådan arbejder vi med børnenes deltagelsesmuligheder

På Rude Skov Skole vil vi gerne have glade børn i gode læringsfællesskaber og i god trivsel - læring og trivsel går hånd i hånd. Skolens værdier bliver levende igennem kulturen. Vi arbejder derfor bevidst med at skabe et godt læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle og en høj grad af læring og trivsel.

På alle årgange arbejdes der forebyggende for at sikre trivsel og læring og dermed undgå mistrivsel og mobning. Vi anser det som et fælles ansvar mellem elever, forældre, personalet og ledelsen at skabe en høj grad af trivsel på skolen.

Ind i mellem sker det at trivslen ikke er til stede hos alle i fællesskabet. Sammen skal vi medvirke til at løse eventuelle problemer i fællesskabet. Udstødelse af fællesskabet og mobning er et problem, der vedrører os alle. Derfor har vi også i fællesskab udarbejdet vores trivselspolitik. Medarbejdere, skolebestyrelse, elevråd og forældrene har alle bidraget.

Trivselspolitikkens indhold:
1. Hvornår er det mobning?
2. Hvad gør vi konkret, når det er mobning?
3. Arbejdet med det gode læringsfællesskab og trivslen (værdiregelsæt)
4. Handleplan i forbindelse med mobning
5. Klagemulighed

Politikken er dynamisk og vil blive revideret løbende. Den vil årligt blive evalueret og eventuelt justeret af skolens professionelle og i skolebestyrelsen.

På vegne af alle på Rude Skov Skole – børn, forældre og personalet