Samarbejdet mellem børnehave og skole

I Rudersdal Kommune vægtes samarbejdet om den gode overgang mellem børnehave og skole højt, og vi arbejder ud fra den kommunale rammebeskrivelse "Den gode overgang". Her er fokus på at skabe sammenhæng i barnets overgang mellem dagtilbud og skole, ved blandt andet at arbejde med samme temaer, så børnene oplever genkendelighed i skiftet.

Nogle af emnerne som børnene møder på tværs af institutionerne er bl.a. "Krible & krable (små dyr i naturen)", "Fri for mobberi" og "Fugle". Derudover er der et tæt samarbejde om det enkelte barn, så lærere og pædagoger i skolen kan tage bedst muligt imod ved opstarten af maj-børns gruppen.

Børnehave og skole besøger hinanden op til skolestart og børnene møder hinanden på tværs af børnehaver i et fælles naturprojekt. Vi inviterer jer forældre på besøg på skolen, så både børn og forældre kan føle sig trygge.

I rammebeskrivelsen er også beskrevet, hvordan vi sikrer at vigtig viden omkring jeres barn og børnegruppen fra børnehaven overleveres.