Barnet i centrum

På Rude Skov Skole er det en naturlig del af hverdagen og det pædagogiske arbejde, at vi sætter barnets stemme og oplevelse af verden i centrum. Det er vigtigt for os, at eleverne oplever at blive set, hørt og forstået, og at de har ægte indflydelse på deres hverdag i skolen.
Dette er samtidig et vigtigt fundament for skole/hjem-samarbejdet, hvor vi vægter elevstemmen højt, og samtidig er optaget af at inddrage og blive klogere af forældrenes oplevelser og perspektiver.

Vi ser dette som det vigtigste udgangspunkt for vores kerneopgave: Det enkelte barns læring, udvikling og trivsel.

Vores fokus på at være optaget af barnets perspektiv og involvere eleverne i egen læreproces er et vedvarende udviklingsområde for os, hvor vi hele tiden ser nye spændende muligheder.