Velkommen i SFO/SFK

Vores skolefritidsordning (SFO) og klub (SFK) tilbyder en masse spændende aktiviteter, når undervisningen slutter. Vi arbejder med udgangspunkt i ideen om "Skolen fra 7-17", hvilket betyder, at vi stræber mod den bedste sammenhæng i børnenes hverdag, fra vi møder hinanden om morgenen til vi siger farvel om eftermiddagen.

SFO og SFK skal være et rart og trygt sted at være med aktiviteter, der passer til børnenes forskellige alder og interesser. Vi involverer børnene i planlægningen af dagligdagen og modtager gerne gode ideer til aktivitetsudbud. SFO og SFK er også børnenes ”fritid”, hvor de kan vælge selv, komme i legeflow, fordybe sig i kendte eller nye ting – og måske bare slappe af og tanke op sammen med kammerater og voksne.

Pædagogerne har ofte timer i undervisningstiden, hvor de kan understøtte børnenes læring og trivsel i samarbejde med lærerne.

Lærere og pædagoger samarbejder i teams, hvilket betyder, at vigtig viden om det enkelte barns læring og trivsel deles og indgår i den pædagogiske praksis gennem hele dagen.

Der er morgenåbning alle dage kl. 7 og vi lukker kl. 17.

I SFO og SFK arbejder vi med mål- og indholdsbeskrivelser omkring områderne

- Barnets alsidige udvikling​​​
- Sprog og udtryksformer
- Naturen og miljø
- Kulturelle udtryksformer
- Krop og bevægelse

SFO og SFK tager afsæt Kommunens børne- og ungepolitik der har fokus på læring, sundhed og trivsel.